החשיבות של שפת גוף של עצמה
top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תGuy Mizrahi

החשיבות של שפת גוף של עצמה

עודכן: 2 באוג׳ 2020

כמעט בכל יום בחיינו אנו נפגשים עם סיטואציות של אי-וודאות – בין עם זה בעבודה, בספורט, בצבא בזוגיות, בכבישים ובהיכרות עם אנשים חדשים. אנו ב"לגעת בפיתה" חוקרים את תחושת אי-הוודאות בשביל לבחון כיצד ניתן לשפר את דרכי ההתמודדות אתה במגוון יישומים.



אחד הכלים השימושיים ביותר הוא שליטה על שפת הגוף ודרך כך להשפיע גם על דרכי החשיבה וגם על התנהגויות נוספות הקשורות לביצוע מיטבי.

איך כדורגלן ניגש לבעוט פנדל? כדורסלן לפני קבלת כדור ב- Money Time? לוחם בשנייה שלפני ביצוע של משימה חשובה? הורה שמתמודד עם רצונות של ילדיו? מנהל שצריך להוביל פרויקט? ואפילו מה משדר איש מכירות גם דרך הטלפון? כאשר חקרנו את האיכויות של אנשי קצה זיהינו ששפת הגוף מפתחת 2 איכויות חשובות להצלחה: 1. מסוגלות

2. הנעה עצמית

שפת גוף של עוצמה מעלה תחושת מסוגלות שחשובה מאוד כהכנה להתמודדות ובנוסף מסייעת בהנעה עצמית כאשר הראש "קצת תקוע" וצריך להתחיל לפעול.


הדגש על שפת הגוף מגיע מתוך ההנחה שישנו קשר הדוק בין גוף לראש. לפעמים הראש לא עובד במיטבו ולפעמים הגוף, אבל ברגעים כאלה חשוב לדעת איך להשתמש בקשר הנ"ל בצורה המיטבית וזה כלי חשוב שלוחמים ביחידות מיוחדות וספורטאי עלית יודעים לזקק, בין אם במודע ובין אם לא. לשפת גוף יש קשר הדוק לאיך הסביבה תופסת אתכם ולאיך אתם תופסים את עצמכם.


לכן ריכזנו עבורכם מספר טיפים לשיפור שפת הגוף:

1. לייצר שפת גוף של זק"ף זקיפות. קשר עין. פתיחות. שימו לב שמתי שאתם נתקלים באתגר- דבר ראשון לוודא שאתם בזק"ף! לפני כל ביצוע חשוב, אנחנו מזמינים אתכם לשאול את עצמכם האם אנחנו בזק"ף? אם כן, אז דעו שיש לכם קצת יותר כוח. אם לא, נסו להתאים- לוקח סה"כ שנייה ובמקסימום הרווחתם. זה כבר ישפר את תחושת השליטה והביטחון וישפר את ההתמודדות.


2. להיכנס לחדר כמו אלופים - Own It מה שמשדרים ומה שקולטים מתבצע בדרך כלל ברגעים הראשונים ולכן יש חשיבות אדירה לאיך נכנסים לחדר. איימי קאדי מהרווארד (2007) מצאה כי 2 דקות ביום של שפת גוף של עוצמה מעלה את רמת הטסטוסטרון (הורמון שאחראי על דרייב) בכ-30% ומורידה את רמת הקורטיזול (הורמון שאחראי על לחץ) בכ-30%- כלומר אם כל פעם שנכנס לחדר נכנס בשפת גוף של עוצמה המוח כבר יתחיל לאזן את עצמו וייתן לנו יותר אנרגיה ויפחית את הלחץ. שווה לא?


3. "אף אחד לא הולך כמו מסכן" "fake it untill you make it" לא להראות קושי- בעיקר לעצמך. אחרי מסע 80 בצבא- 80 קילומטר עם קרוב ל-40 קילו על הגב מצאתי את עצמי מרגיש והולך כמו נכה. יבלות ברגליים, חורים בגב וכאב עז בכל מקום שאפשר לדמיין. בשלב זה תפס אותי אחד המפקדים ואמר לי "פעם אחרונה שאתה הולך כמו מסכן". כחייל טוב שרוצה למזער כאב ויודע מה יקרה אם לא יציית התחלתי ללכת קצת יותר לאט אבל זקוף- משלב זה התחילה ההתאוששות המנטלית שלי. אנחנו מזמינים אתכם לראות מתי אתם מרגישים שהגוף שלכם שולט בכם ולא אתם בו? והאם זה משפיע על הביצוע?


4. עת לקשיחות ועת לרכות (אסרטיביות ולא אגרסיביות) עוצמה אמיתית מגיעה ברגע שיודעים לווסת את שפת גוף ולהתאים אותה לסיטואציה ולמי שמולך. האלוף במילואים יורם יאיר (ייה) אמר פעם שכמה שהיה קשוח וחזק בצבא ברגע שהוא הגיע הביתה- אשתו היא המפקדת. גישה זו מאפיינת לוחמים רבים שיודעים לזהות מה צריך לשדר ומתי, ויודעים להתאים תחמושת לסוג המבצע- מתי קשיחות יעילה ומתי רכות. הסוד בשימוש נכון בשפת הגוף הינה הרב גוניות וההתאמה לסיטואציה (מודעות).


בשורה התחתונה, מצאנו ששפת גוף של עוצמה מפתחת איכויות של מסוגלות, ביטחון עצמי נחישות והתמדה אשר עוזרים בהתמודדות עם אתגרים. לפעמים קשה לנהל את המחשבות ולכן הפעולה של שליטה בשפת הגוף הינה כל כך חשובה ויכולה לסייע רבות. מאיתנו אליכם - תנסו לשים לב לשפת הגוף שלכם בכל פעם שאתם נכנסים לחדר. אם אתם לא משדרים את העוצמה שאתם שואפים אליה – אתם מוזמנים להתחיל לתרגל!


224 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page