חושבים בלבן
top of page
חיפוש
  • relkaner

חושבים בלבן

מה אתם רואים בתמונה למטה?


חלקכם ודאי תתהו מה אתם אמורים למצוא, חלקכם תחפשו את ההתחכמות וחלקכם פשוט תקבלו את זה שיש כאן דף לבן.


אז זהו, שבסך הכל יש כאן דף לבן. אבל למה? התעצלנו לשים כאן תמונה? תקלה טכנית בפייסבוק? לא בדיוק....


יש אנשים שבשבילם דף לבן מייצג התחלה חדשה, ובצדק - זאת אחלה צורת הסתכלות. אבל עבור אחרים מדובר בייצוג של פחד גדול. ואם זה כך כנראה מדובר בציירים.


הפחד הזה ידוע בכינוי blank canvas anxiety או blank canvas paralysis. הוא מבטא את חוסר היכולת להתחיל לבצע כשבאים לצייר משהו חדש. הנקיון של המשטח מייצר תחושה שיש יותר מדי אפשרויות או שלא יודעים מאיפה להתחיל. הביטוי הזה נשמע קצת מוגזם אבל בהרבה מקרים יש לו קיום במציאות כאשר אותו צייר חש חוסר יכולת ממשי לגשת למשטח.


אבל הפחד הזה לא מנת חלקו של עולם האמנות בלבד. בכל תחום כמעט יש פחד המתעורר מלהתחיל משהו חדש כיוון שהוא כולל יותר מדי אפשרויות או מכיל בתוכו לא נודע גדול מדי. תחשבו למשל בספורט - לקחת החלטה אם לעבור לקבוצה חדשה או לא. מצבים מהסוג הזה ואחרים מייצרים לפעמים המנעות או בחירה פחות טובה כדי להתמודד. אז מה אפשר לעשות?


כדי להתמודד עם הדף הלבן הזה (האמיתי ו/או המטפורי) צריך לעבוד עם הדמיון ולשלב בו יכולות ניהוליות - לעבור על האפשרויות הקיימות (וגם אולי להרחיב קצת היריעה מעבר לנראה) ולייצר תהליך ברירה של יתרונות וחסרונות. זה מייצר תכנון יותר מדויק שמצמצם אפשרויות "מלוכלכות" והופך את מה שאתם רואים בראשכם ליותר ברור. ולפעמים אם התכנון הזה מסתבך יותר מדי, צעד בכיוון כלשהו יכול להבהיר את התמונה בפניה ניצבים. אחרי הכל, משיכת מכחול פשוטה יכולה להיות הרבה יותר יעילה מעוד שעה של בהייה בדף לבן.


כעת חשבו - מהו הדף הלבן הנוכחי שלכם? איך אתם ממלאים אותו? האם יש לכם תמונה ברורה בראש?





27 צפיות0 תגובות
bottom of page